14 May 2014

Adamhealth : Katakan shuuhhhhhhhhhh kepada selulit!



Selulit ataupun nama glamour nyer... 'orange peel' memang xdapat dielakkan untuk orang yang diet. Benda alah ni boleh disebabkan penurunan berat badan mendadak dan senaman yang x consistent. Lokasi-lokasi pilihan selulit biasanya di lengan dekat ketiak.. celah peha.. betis.. punggung dan perut (tempat lain ada juga tapi jarang kan.....)

Lelaki atau perempuan memang tak terkecuali tapi paling obvious memanglah perempuan kan.. Ada tips yang saya nak kongsikan dengan anda kat luar sana mcm mana saya atasi masalah kulit limau ni,....





1. Elakkan diet drastic keterlaluan sebab badan akan hilang banyak air.. bukannya lemak.. kulit pun jadi kendur. (hadoii..... seram yer menggelebeh..macam gelemair... kalau naik motor nampak mcm agar2.. hehehe...)

2. Sambil diet , senaman cardio sangat wajib. Lepas senaman cardio jangan lupa ambil dumbell atau buat regangan otot. (regangan otot kena buat betul2 tau..sampai rasa sengal atau sakit pada bahagian otot yang kita target.. jgn like2 jer...wat penat jew nanti...)

3. Calisthenic sangatlah berkesan untuk bantu menegangkan otot dan kulit pada anggota besar macam peha, punggung dan perut. Tapi tekniknya kena betul. Sampai hari ni pun saya masih bertukar2 sifu untuk buat calisthenic. (sajer.... nak tukar angin...kalau cara yang sama nanti bosan kan..)

Gambar sekadar hiasan....

Cuma 3 ni saja yang diamalkan dan memang jelas, selulit berkurangan.. lagi berusia ...makin banyak selulit kalau kita asyik amalkan diet yoyo (kejap diet habis-habisan mcm musuh gila lah dgn nasik dan minyak.. pastu lepas dua minggu gi balun sebaldi nasi lemak.. hahahah... kejap diet kejap x... xbagus utk jantung yer...).

Kalau ada duit lebih tu nak beli krim2 halia bara segala..terpulanglah... tapi yg memang mujarab ialah senaman regangan otot dan bebanan ala2..sebab otot dan kulit kita akan menegang. Selulit pun hilang.......

p/s : kalau banyak sangat duit leh wat sedut lemak.. ahha.... :P



Terima Kasih

2 comments:

Fiqa Nsz said...

nice sharing (Y)

Adam Fahmy said...

fiqa..org muda senang hilang..yg dah umur2 ni..hihihi..kena keje kuat :P

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati