08 May 2014

Adamlicious : Diet Broccoli Butter



Feeling2 vegetarian... bila pagi tadi panjat penimbang dah turun kg nyer... terus kengkonon nak diet.. hamek kaww lunch dengan Broccoli. hahaha.... tapi banyak yer kebaikan broccoli. Antaranya pencegahan cancer dan pelbagai jenis penyakit. Rasanya juga sangat sedap berlemak manis walaupun dicelur.. cubalah...

Diet Broccoli Butter

Broccoli secukupnya
2 sudu butter
air untuk didihkan..

Didihkan air, lepas butter melt, masukkan broccoli. Dalam seminit je dah angkat.. siap!!

Jangan lama sangat nanti bahan2 baik seperti nutrient dan antioxidant akan rosak (so takdelah manfaatnyer yer... makan ala2 bahan terbuang sajer... ehhehe)


Terima Kasih

3 comments:

Wafa Cw said...

Wahhhhh... sedapnya broccoli!!! Memang favourite saya jugak.. kalau tak pasal harga dia...memang penuh peti ais saya dengan broccoli!!!

oh ya btw... salam kenalan Adam... (sama nama anak saya yg bongsu dah hahahah)... and cari punya cari button follow tak jumpa... :D

Adam Fahmy said...

Thanks wafa... Adam memang xletak button follow.. hihihi... tengah belajar blogging :D

Wafa Cw said...

oic... :D
kalau letak button follow tu... orang boleh follow dan feed new entry adam akan masuk dalam 'reading list' orang... senang orang nak bw and baca entry kita :D

Visit blog HH untuk tip blogging... banyak saya belajar dari sana :D

one more thing kalau tak comment captcha tu lagi senang nak komen adam... kadang-kadang saya silap enter character yang betul kena perhati betul-betul ...kena ulang dua tiga kali... :D

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati