02 May 2014

Adamlicious : Diet LemonGarlic Dory Love

Sekali sekala masak guna aluminium foil lah best kan...

Mudah dan sihat! Sementara kapal bergoyang ke kanan dan ke kiri memang xde mood nak pegang senduk dan frying pan. Maklumlah... kejap ke kanan..kejap ke kiri.. Last sekali saya ternampak foil! Menu ni sangat mudah sebab tepek2 je bungkus dan masuk oven. Siap! Khasiat ikan pun masih terjaga..

Tinggi protein dan rendah lemak!!

Lemon Garlic Dory Love
(gituhhhh... lep.. lep.. lep.. segala :P)


Bahan-bahannya macam biasa terlalu senang. Lumurkan isi ikan dory dengan juice lemon sebiji + olive oil + perasa atau pati ikan sikit + garlic cincang (3 ulas). Taburkan parsly fresh. Bungkus dan masukkan dalam oven dalam 10 -12 minit.

Kalau isi ikan dah warna putih maknanya sudah masak... kalau kering sangat tak berapa nak sedap dan khasiatnya pun yilekkk......

Kos murah je xsampai RM10.00




Terima Kasih

No comments:

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati