07 May 2014

AdamChoice : Bakery Online PILIHAN - dijamin HALAL & sedap!!!!

Entri kali ni saya nak kongsi pasal satu brand bakery online nih.. Saban hari saya scroll wall facebook Little Kitchen untuk tengok apa kelainan yang ada dibandingkan dengan bakery2 online lain (beratus-ratus seh... hadoii... rasanya okey ke x?) 

Logo dan konsep Little Kitchen yang saya nampak, cukup menginterpretasikan kesederhanaan dan keceriaan. (simple & sangat comel!!) 

Konsep infaq yang ditonjolkan benar2 membuka mata saya bahawa masih ada lagi peniaga macam ni... yang berniaga untuk ibadah! (susah yer nak cari sekarang... kalau kat bazar tu, gerai dah tutup  makanan tak habis..sanggup dibuang ke longkang dan tong sampah dari disedekahkan ... banyak saya tengok...terutama kat bazar Ramadhan). Lagipun di sana sini berlambak kedai bakery bukan Islam.. (saya memang cerewet bab2 pastry sebab bimbang status halal gelatin atau shortening yang digunapakai.)

 Apa yang sangat menarik ialah.... product yang dihasilkan. Dari segi kualiti memang saya boleh beri 4.5 bintang dari skala 5 bintang (presentation dan rasanya... kalau dimakan boleh feeling kat awan biruuu... ala2 melting..) Masa makan tu kita dapat rasa product ni dibuat dengan kasih sayang dan keikhlasan melampau.. gituhh!! (cintaku bukan di atas kuihhhhh...cintaku getaran yg sama.. ferfeeling..)

Sebagai pemakan tegar.. tak keterlaluan kalau saya bandingkan kualiti product Little Kitchen dengan bakery hotel 6 bintang! Lebih-lebih lagi product ni dijamin Halal... diusahakan oleh Muslim kita. Masih ada product yang saya belum cuba... insha allah , Yang sangat2 best.. product ni fresh dan boleh dikatakan setiap bulan ada saja product baru yang leh wat kita ngences... meleleh air liur walaupun gigi tak lompong!

Selain konsep infaq yang unik, presentation product memang berbeza dengan yang ada kat pasaran yer... Kalau cheese tart tu,.. dia punya gebu..hadoyaiii.... belum cerita semua product berasaskan coklat..(maunyer coklat lover serang Little Kitchen nih!) Sangat2 berpuas hati. Berbaloi-baloi dengan harga & apa yang anda dapat kat sini!

Hujung bulan ni saya nak luangkan masa untuk join class personal dengan pengasasnya! Bukan nak buat bisnes..tapi mengisi masa lapang.. untung2 boleh buat untuk diri sendiri dan kawan2 nanti... hihihihi... nasib baek permintaan saya dilayan.. 

Kalau nak maklumat lanjut, bolehlah tengok maklumat kat bawah ni. Berbaloi-baloi saya drive dari Klang ke Bangi.. dan ferfeeling nak makan product ni sejak di Bintulu lagi... fuyoooh.....  thumbs up!


p/s : product pertama saya makan, brownies chocolate, saya makan dalam kereta sambil drive kat highway Plus, sampai kena hon lah sebab masuk line orang... sangat menikmati kesedapannye.... weeeuuu.... szzuuuukerrr...!!! Oppss... order kena awal nanti tak merasa yang best2 yer... (layanan sangat friendly dan gila2...seronok nak order lagih!)

   


Terima Kasih

1 comment:

Aqilah Zaidee said...

anuar!!!! takutnya baca..ni sgt tingggi penghargaannya...berat bahu den rasa...terima kasih byk sahabat atas penghargaan tulusnya.. kita jumpa sesi kelas nanti ya ^_^

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati