26 May 2014

Adamstory : Harvey Norman AEON Bukit Tinggi ... mmmmm..




Bila sebut Harvey Norman’s memanglah terkenal sangat2 dengan barang2 berjenama dan exclusive. Selalunya saya memilih ke sana bila ada barang elektrik yang susah nak cari kat tempat lain, contohnya macam mixer Kenwood yang colour2 tu.... Baru-baru ni saya pergi bukanlah untuk mencari barang electric tapi sekadar window shopping mulanya. Lokasi di AEON Bukit Tinggi jadi pilihan. Bila terpandang tower fan Tefal, terus rasa nak belikan mak abah kat rumah (maklumlah kipasnya dah agak season.. heheh). Tak buang masa terus saya dapatkan staff yang jaga bahagian situ…

Jeng..jeng..jeng….. haaa… nak tau apa berlaku?

Seorang staff lelaki melayan saya dengan ‘malas2’ (agaknya sebab saya datang dengan t-shirt dan short lusuh… dan crog beli kat uptown :P xsesuai dengan harga barang2 yang membuntangkan mata...). Bila saya tanya tentang beberapa model tower fan, dengan lirik mata dan facial expression seakan terpaksa melayan (halooo.. kalau penat pun baru pukul berapa masa saya datang? Bukan lewat dah nak close pun…). Saya tak nak buang masa, terus pilih model yang saya nak. Bila dah dapat terus je saya bagitau staff yang sama. Sekali lagi dia tarik muka … sebab kena ambil barang yang saya nak dalam kotak kat bahagian tengah… ala2 lecehlah nak keluarkan (kalau xnak angkat..saya boleh ambil sendiri..tapi over lah pulak kan kalau saya pandai2 punggah.. kang tersalah pulak! Hehe)

Akhirnya kotak barang saya nak tu berjaya diambil, yang xbest kotak tu dihempas ke lantai (biarpun tak kuat tapi cukup rasa nak sepak je muka dia! Kalau rosak nt satu hal saya nak kena datang lagi hantar barang.. komponen electronic kan sensitive..). 

Saya masih senyum lagi masa tu… sabar saja.. then bila saya minta dia buka kotak untuk saya tengok barang, dia kata ‘ barang ni susah kalau buka nak kemas nanti! Kalau barang xok, you boleh pulang sini,’ 
Bestkan ayat dia……………??? Rasa nak sound dah ni tapi saya cool dulu konon. Barang saya pun diangkat dan ditulis bil. 

Saya cuba minta kali kedua dan ketiga jasa baik dia untuk test barang.. dia xnak lagi. Saya pun minta kawan yang temankan saya untuk minta test pula (dia sibuk usha tv ..heheh..) Staff tu macam cuak je lepas kawan saya minta test dan cakap kalau barang rosak susah nak datang, mentang-mentang kawan saya tu bodybuilder…. Oooo… cengginih yer layanannya.. 

Dia terus test barang, memang perilakunya menjengkelkan..rasa macam nak cancel beli pun ada. Buat dalam terpaksa jadi anda boleh bayangkan? 

Bila dah test, saya minta supaya remote control pula ditest sebab dia terus masukkan barang saya dalam box dengan keadaan xmacam masa barang dikeluarkan. Semua gabus dibuang, so kalau saya bawa dlm kereta sure terhentak2 dan boleh pecah. Kurang ajar kan? Pasal remote control dia pandang saya dia cakap, ‘sini xde bateri… check lah kat rumah!’ sekali lagi saya ditempelak…
  
Oklah saya da xleh sabar, saya pun sound sikit, 'awak ingat barang ni RM3? Takkanlah Harvey Norman xada bateri spare untuk test? Saya xminta battery free, saya minta awak test saja’ nada saya agak serius masa tu.. ceh! 

Tak guna tul,..penat je sabar tp xjadi, hehehe…  Terus dia ke hulu ke hilir sambil jeling2 saya.. last2 dapatlah bateri dan dia test jugak, pastu buat muka lagi..xpuas hati lah tu kena sound. Sikit je saya sound,.,.bukan apa pun kan? 

Saya rasa dia masih selamat dapat customer macam saya. Malas nak layan sangat saya ikut je sampai bayaran dibuat. Sempat dia wat muka kat saya dan cakap ‘ ada apa2 lagi you nak??????’ dengan nada sindiran. Kurang ajar sangat kan??? Saya plan nak beli oven pun tak jadi..cukuplah satu ni.. (Maaf ya,. Bau badan dan mulut sangat tidak menyenangkan. Harvey Norman patut dapatkan staff yang personal hygiene pada skala baik dan cemerlang. Saya xselesa!!!!! )

Saya gelengkan kepala dan bagi senyuman paling manis. Biarlah dia…. saya terus ke kedai electric lain (kedai XX – famous sangat) untuk beli sebuah oven pula. Ternyata layanannya jauh lebih high class dari Harvery Norman. Siap Oven saya dimasukkan dalam kereta oleh staff walaupun saya halang. Bila teringat pengalaman kat Harvey Norman terus saya senyum dan cakap kat staff kedai XX, tadi saya pergi Harvey Norman AEON tapi layanan macam kucing kurap je saya dapat… hehehe…. Xmahu ke sana lagi. Serik!

Sekadar berkongsi.


Terima Kasih

4 comments:

Azizan Ismail said...

Bgi i peluang share link ni kat harvey norman manager plz.

Adam Fahmy said...

:)

Akmal Jamil said...

Forward je jgn tunggu2...jd low class dibuatnye HN tu ade staff mcm ni.silelah share.hehe..

Fiqa Nsz said...

wahh teruknya staff tu. bajet kelas laa sgt tapi hampeh. haha btw terhibur baca entri ni. :)

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati