21 May 2014

Adamstory : Kualiti makanan Malaysian Airlines Systems

Perjalanan dari Miri ke Kuala Lumpur xdelah ambil masa terlalu lama.. dalam 1 jam 55 minit sajer.. (ikut announcement pilot la....). Super excited yer nak balik kampung kali ni.. rindu kat semua yg tengah menanti..gituhhhhh

Bila flight dah berlepas mata ni mengantuk sangat2 smp tlelap. Sedar2 je pramugari kejutkn pelawa makan. (Pelik kali ni.... sebab muka cabin crew mcm keje under stress.... adakah gara-gara isu MAS di  ambang bankrup??? Sejujurnya saya xnak berlaku begitu sb MAS lah satu-satunya syarikat penerbangan negara yg gah satu masa dulu...)

Meal malam tadi ialah nasi putih ..kari ayam.. sayur goreng dan sepotong kek buah. Bila tengok presentation makanan.. terus teringat komen2 meletop chef Wan suatu masa dulu.m ya..saya seakan membenarkan komen2 itu..bukanlah xnk bersyukur sebaliknya saya kira agak tak wajar hidangan beberapa keping daging ayam dipotong dadu...dalam kari konon2. alahai..sedih..dgn sayur ada 3 ketul kacang buncis dan carrot 2 ketul..tersenyum saya tengok... rindu kt Ijan Burger depan rumah membuak2m.. rindu kt nasi bryani AirAsia pun menjelma... dgn harga tiket yg mahal berganda berbanding penerbangan tambang murah..memang xwajar hidangan mkn MAS..

Bukan kali pertama dengan perkhidmatan MAS.. trip bussiness class lepas pun makanannya tetaaaaapp...sama mcm kualiti yg saya maklumkn tadi.. aduhai...


Terima Kasih

2 comments:

Akmal Jamil said...

Tp sambal udang nasi lemak die sedapla....saya suka..saya suka...amirul lglah minat gile ngan kacang MAS...kapal x gerak pun dah mntak crew tu kacang..heheh...klu MAS dah xde,xdela kacang lg...huhu

Bahrain said...

Tak pernah naik flight Mas apatah lagi makanannya. Kalau Airasia pernah. INSYA ALLAH, ada penyelesaian masalah untuk MAS ni.

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati