11 June 2014

Adamlicious : Lala Soup Terangkat!


Masih bercuti-cuti Malaysia kat Kedah Darul Aman.. dengan anak-anak yang makin membesar bagai johan! (gituuhhhh.......!) Maklumlah jumpa sekali sekala.. melekat macam belangkas ja! Okey..entri kali ni ada resepi sedap yang nak dikongsi. Bukan saya yang buat tapi Brother In-Law gituttt...dibuat dengan kerinduan terlampau ! hahah...

Lala ni fresh! (bentuk dia kecil-kecil dan colour dia lain..xmacam kat Johor selalu..agak besar) Beli kat Pasar Sehari Bukit Pinang di Kepala Batas. Nanti saya share pengalaman ke sana, memang best dan xterjangka!

Lala Soup Terangkat!




Bahannya :
Lala secukupnya
2 biji Bawang besar (potong mcm wedges KFC)
4 ulas garlic (ketuk2 ajer..)
5 tangkai cili padi
segenggam lada hitam
3 batang serai (diketuk)
Air untuk kuahnya

Nak membuatnya saya tengok sangat senang. Bersihkan Lala... masukkan dalam periuk dan semua bahan-bahan. Bila Lala dah masak masukkan garam. Xperlu perasa sebab rasanya memang dah semulajadi mak ajinyer.... lelemak alam sangat!


Mungkin simple dan biasa bagi orang yang dah makan tiap hari. Tapi untuk saya yang teramatlah jakunnyer.. heheh... sedap hingga menjilat jari! Abg ipar saya ajar makan lala macam makan kacang. Malamnya tengok movie depan laptop sambil makan Lala. (feeling popcoron sangat2!)

p/s : senangkan... abg ipar saya ni ex-medic army. Resepi dia sumer sedap dan campak2 tapi mabelessss :P


Terima Kasih

No comments:

© Mr.Cupid | Template Designed By Blog Bingkisan Hati